úterý 2. prosince 2014

Žena v černém - recenze



O čem kniha je?
Příběh vypráví o muži jménem Arthur Kipps, který se kvůli své práci právníka dostane do zapadlého kouta Anglie, kde má vyřidít pozůstalost ženy, která zemřela. A protože musí přečíst veliké množství papírů, které se nachází v domě, místo toho, aby zůstal v hostinci, rozhodne se strávit noc v domě mrtvé ženy. Každý ho, ale varuje. Dům u Úhořího močálu není podle místních jen, tak ledajaký dům. Arthur, ale na povídačky nevěří a rozhodne se, strávit noc v onom domě. Netuší však, co bude následovat.

Proč jsem se rozhodla knihu přečíst?
Poprvé jsem knihu viděla u Rodaw ve videu, ale už asi tak před rokem. V té době jsem ovšem dalo by se říct začínala poznávat taje čtení a tak jsem se ke knize nedostala, i když jsem původně chtěla. Nakonec jsem se k ní tedy dostala, což jsem ráda. Sice až na konci srpna, ale jsem ráda, že jsem si jí vůbec přečetla.
Taky za to může trošičku i kniha, která vyšla poměrně nedávno a to je volné pokračování Ženy v černém od jiného autora. A já se rozhodla, že než si přečtu volné pokračování, první se podívám na zoubek původnímu příběhu. Byla jsem dosti zvědavá.

Můj názor
Žena v černém je horor nebo to má být horor. Takže člověk už něco očekává. I když jsem moc hororů nečetla a ani neviděla, pořád vím, jak by měl vypadat správný horor. A bohužel tohle není, tak úplně horor. Neříkám, že zde nejsou momenty, kdy bych se nebála, protože zde jsou. Ale asi někde jinde než autorka plánovala. Spíš mě místy malinko zamrazilo při jedné scéně. Ale při samotném ději, kde to autorka plánovala, jsem se nebála. Bohužel knihu bych neoznačila jako úplný horor. Z knihy možná jde strach, ale ne takový jaký jsem očekávala. Myslela jsem si teda, že se budu více bát.
Co se týče pointy, tak ta je hodně zajímavá a originální. Příběh jsem si užívala, i když jsem si prvně musela zvyknout na styl psaní, který je zase trošičku jiný než jsem doposud četla. Ale po pár stránkách jsem si zvykla a teď můžu říct, že se mi styl psaní líbil, protože je (aspoň pro mě) neobvyklý.
Konec knihy mě překvapil. Bylo to řekla bych až mrazící. Ale dávalo smysl, proč se autorka pro tento zajímavý konec rozhodla. Ale rozhodně jsem ho nečekala.
Knihu vám můžu doporučit, i když si myslím, že nesedne, tak úplně každému. Protože její styl psaní podle mě není pro každého. Ale zkuste to a uvidíte.

Hodnocení: 70%

10 komentářů:

  1. Já prvně viděla film, ze kterého jsem byla nadšená. Kniha pro mě byla velkým zklamáním, nudná.
    Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film jsem ještě neviděla, jsem na něj zvědavá :)

      Vymazat
  2. Možno knihu niekedy skúsim. Ale podľa filmu si skôr myslím, že ma to nebude veľmi baviť :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tahle kniha mě nijak neoslovila a nemyslím si,že ji v blízké budoucnosti budu číst.Možná se to změní ,ale zřejmě ne.:)
    Moc hezká,čtivá recenze!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Co ty víš třeba si jí někdy v budoucnu přečteš :)

      Vymazat
  4. Ono to je podľa knihy? ja som film videla, keď sme s kamoškami boli vo Francúzsku. Prvý horor, ktorý som si dokázala pozrieť a nebála som sa. Aj keď ten koniec. Fuh!
    Ono...ťažko sa báť hororu, kde je " Harry Potter." :D

    (http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem film ještě neviděla a jsem na něj zvědavá. Hlavně na to jestli se budu bát :D

      Vymazat
    2. Film si určite kukni. Mne sa to páčilo. Uvidíš ako tebe, keďže budeš mať s čím porovnávať. Potom mi povieš, čo bolo lepšie :D

      (http://all-dreams-are-real.blogspot.sk/)

      Vymazat
  5. Škoda, že jsem nejdřív viděla film. Přesto mi už nějakou dobu kniha leží doma a já se k ní samozřejmě ještě nedostala. :( Tahle recenze mě ale přesvědčuje, ať už si konečně knihu přečtu a udělám vlastní názor. :) Jsem na ni hodně zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se recenze líbí :) Jsem zvědavá, co na ní budeš říkat :)

      Vymazat